Προφίλ του Προγράμματος Σπουδών
Το μεταπτυχιακό πρόγραμμα στα Αναλυτικά Προγράμματα, Διδασκαλία και Συγκριτική Παιδαγωγική έχει ως βασικούς στόχους:
1. Την έρευνα σε θέματα σχεδιασμού, ανάπτυξης και αξιολόγησης αναλυτικών προγραμμάτων, ανάλυσης και αξιολόγησης της διδασκαλίας, και επαγγελματικής ανάπτυξης των εκπαιδευτικών ως επαγγελματιών-παιδαγωγών και ερευνητών/τριών της εκπαίδευσης, ικανών να διερευνούν με επιστημονικό τρόπο και να αναστοχάζονται γύρω από ζητήματα αναλυτικών προγραμμάτων και διδασκαλίας σε ένα κόσμο ολοένα και περισσότερο παγκοσμιοποιημένο/διεθνοποιημένο.
2. Την προώθηση της θεωρίας προγραμμάτων και διδασκαλίας, καθώς και των φιλοσοφικών, κοινωνιολογικών, ιστορικών και συγκριτικών επιστημολογικών παραδοχών και αρχών, που υποστηρίζουν τον επιστημονικό διάλογο στις σπουδές των αναλυτικών προγραμμάτων και στη συγκριτική παιδαγωγική.
3. Τη συνεργασία με άλλα ανάλογα προγράμματα πανεπιστημίων και ερευνητικών κέντρων από τον ευρωπαϊκό και διεθνή χώρο στις σπουδές προγραμμάτων και συγκριτικής παιδαγωγικής.
4. Την αναβάθμιση των σπουδών και της τεχνογνωσίας σε θέματα ανάπτυξης και αξιολόγησης αναλυτικών προγραμμάτων, διδασκαλίας και ανάπτυξης προσωπικού.
5. Την προετοιμασία ηγετικών στελεχών και ερευνητών/τριών με τοπική και διεθνή εμβέλεια, τα οποία να αντιλαμβάνονται το πλαίσιο μέσα στο οποίο λειτουργεί η εκπαίδευση, και τα οποία να μπορούν να δράσουν δημιουργικά και παραγωγικά στην Κύπρο, την Ευρώπη αλλά και ευρύτερα.
6. Την προσφορά υπηρεσιών στο ακαδημαϊκό πεδίο, την ευρύτερη εκπαιδευτική κοινότητα και την κοινωνία.
Μέσα στο πλαίσιο των πιο πάνω στόχων, οι φοιτητές/τριες έχουν την ευκαιρία να επιλέξουν το δικό τους πρόγραμμα σπουδών, στη βάση των δικών τους ιδιαίτερων αναγκών και ενδιαφερόντων.
Βασικά Μαθησιακά Αποτελέσματα
Το πρόγραμμα προσδοκεί στην εξασφάλιση σύγχρονων γνώσεων, μεθόδων και βασικών αρχών στον τομέα της εκπαίδευσης έτσι ώστε οι μεταπτυχιακοί φοιτητές/τριες να:
-
Εμπλουτίσουν τον τρόπο σκέψης και δεξιότητες τους ως επαγγελματίες- παιδαγωγοί και ερευνητές/τριες, ικανοί να διερευνούν με επιστημονικό τρόπο και να αναστοχάζονται γύρω από ζητήματα αναλυτικών προγραμμάτων, διδασκαλίας και συγκριτικής παιδαγωγικής.
-
Αποτελούν επαρκώς καταρτισμένα ηγετικά στελέχη και ερευνητές/τριες με τοπική και διεθνή εμβέλεια, τα οποία θα είναι ικανά να αντιλαμβάνονται το πλαίσιο μέσα στο οποίο λειτουργεί η εκπαίδευση σε ποικιλία εκπαιδευτικών περιβαλλόντων, και τα οποία θα μπορούν να δράσουν δημιουργικά και παραγωγικά στην Κύπρο, την Ευρώπη αλλά και ευρύτερα.