Μεταπτυχιακά: Εκπαίδευση

Γλώσσα, Γραμματισμός και Εκπαίδευση

Διοργανωτής:
Πανεπιστήμιο Κύπρου
ΛΕΥΚΩΣΙΑ
Ιανουάριος 2025, Σεπτέμβριος 2025
2 έτη
Master
Πλήρους, Μερικής
Ελληνικά

Προϋποθέσεις Εγγραφής

Οι διαθέσιμες θέσεις προκηρύσσονται από τη Σχολή Μεταπτυχιακών Σπουδών. Κατά την προκήρυξη, αναφέρονται τα κριτήρια εισδοχής και τα απαιτούμενα έγγραφα που πρέπει να επισυναφτούν με την αίτηση όπως:

  • Αναγνωρισμένο Πανεπιστημιακό δίπλωμα
  • Προηγούμενη πανεπιστημιακή κατάρτιση σε κατάλληλο αντικείμενο (ακαδημαϊκό υπόβαθρο) και βαθμολογία σχετικών πτυχίων
  • Συστατικές επιστολές
  • Προσωπική συνέντευξη ή/και γραπτή εξέταση (εάν προβλέπεται από τους εσωτερικούς Κανόνες του Τμήματος)

Τα Τμήματα δύνανται επίσης να θέσουν επιπρόσθετα κριτήρια και δείκτες ποιότητας όπως: (α) αριθμό δημοσιεύσεων φοιτητών σε επιστημονικά περιοδικά, (β) συμμετοχή φοιτητών σε σεμινάρια, συμπόσια, ερευνητικά προγράμματα, (γ) παρουσιάσεις φοιτητών σε συνέδρια, (δ) γνώση ξένων γλωσσών, (ε) επαγγελματικές εμπειρίες, κλπ.

Περιγραφή

Προφίλ του Προγράμματος Σπουδών
Σκοπός του προγράμματος είναι η διεύρυνση και προώθηση εξειδικευμένης γνώσης για τη διδακτική του γλωσσικού μαθήματος, τις σπουδές γραμματισμού και την εφαρμοσμένη γλωσσολογία στο χώρο της εκπαίδευσης. Φοιτητές/τριες του προγράμματος εξετάζουν ψυχο- και κοινωνιογλωσσολογικές, κοινωνιο-ανθρωπολογικές και φιλοσοφικές τάσεις που έχουν συνεισφέρει στη διαμόρφωση διαφορετικών προσεγγίσεων στη μελέτη του γραμματισμού και της γλώσσας, και ειδικότερα στη διδακτική της στο γλωσσικό μάθημα και την εκπαίδευση στο γραμματισμό σε ποικίλα συγκείμενα. Ως εκ τούτου, το πρόγραμμα απευθύνεται σε εκπαιδευτικούς και άλλους/ες επαγγελματίες με ενδιαφέρον για τον ρόλο της γλώσσας, του λόγου και των κειμένων σε διαφορετικά επιστημονικά πεδία, προσφέροντάς τους ερευνητική και παιδαγωγική κατάρτιση σε ζητήματα γλώσσας, γραμματισμού και εκπαίδευσης. Το πρόγραμμα εισάγει τους/τις φοιτητές/τριες σε θεωρίες γλωσσικής ανάπτυξης και ανάπτυξης του γραμματισμού, ενώ δίνει ιδιαίτερο βάρος στις επιρροές, τόσο διαχρονικά όσο και συγχρονικά, του κοινωνικο-πολιτισμικού συγκειμένου στη διαμόρφωση γλωσσικών πολιτικών, γλωσσικών στάσεων και αξιών, γλωσσικής χρήσης και γραμματισμών διαφορετικών τύπων, και στον τρόπο που τα στοιχεία αυτά αλληλεπιδρούν με τη γλωσσική διδασκαλία και εκπαίδευση εντός και εκτός σχολείου. Τέλος, ιδιαίτερη έμφαση δίνεται στις ερευνητικές προσεγγίσεις στη γλώσσα και τον γραμματισμό συμπεριλαμβανομένης της κριτικής ανάλυσης λόγου, της γλωσσικής εθνογραφίας και της έρευνας για γραμματισμούς στη σχολική τάξη και άλλους κοινωνικούς χώρους.

Βασικά Μαθησιακά Αποτελέσματα
Με την επιτυχή συμπλήρωση του προγράμματος, αναμένεται ότι οι φοιτητές/τριες:

  • Συζητούν κριτικά τις έννοιες της γλώσσας, του κειμένου, του λόγου και της επικοινωνίας και τις ποικίλες πτυχές του γραμματισμού σε σχέση με σύγχρονες κοινωνιοπολιτισμικές, κοινωνιογλωσσολογικές και ανθρωπολογικές προσεγγίσεις.
  • αναγνωρίζουν τις επιστημολογικές παραδοχές θεωριών γλωσσικής ανάπτυξης, ανάπτυξης και μάθησης στον γραμματισμό, που κρίνονται απαραίτητες για τη γεφύρωση του χάσματος μεταξύ της στενής έννοιας του γραμματισμού, ως δεξιότητας ανάγνωσης και γραφής, και των ποικίλων εκφάνσεων του γραμματισμού στις σύγχρονες κοινωνίες.
  • αποκτήσουν εξειδικευμένη γνώση σε θέματα που τη διδακτική των δομικών στοιχείων της γλώσσας, τη διδακτική και διδασκαλία της λογοτεχνίας, την εκπαίδευση στο γραμματισμό στην ψηφιακή εποχή, τη δίγλωσση και πολύγλωσση εκπαίδευση.
  • ενισχύονται εμπειρικά και πρακτικά, ώστε να ανταπεξέλθουν σε προκλήσεις και ζητήματα που αφορούν τη γλωσσική διδασκαλία στη σύγχρονη εποχή.
  • εμπλέκονται και συνεισφέρουν σε έρευνα στον χώρο της γλώσσας, του γραμματισμού και της εκπαίδευσης

Πληροφορίες

Επαγγελματικά Προφίλ Αποφοίτων
Με βάση τις εξειδικευμένες γνώσεις και δεξιότητες που αποκτούν, οι απόφοιτοι/ες του προγράμματος έχουν αυξημένες πιθανότητες εργοδότησης σε ποικίλους χώρους και πεδία εντός και εκτός της δημόσιας εκπαίδευσης. Ήδη σημαντικός αριθμός των αποφοίτων μας εργοδοτούνται σε (α) ιδιωτικά σχολεία προσχολικής, δημοτικής και μέσης εκπαίδευσης, με καθεστώς πλήρους απασχόλησης, (β) εξειδικευμένα προγράμματα δημόσιας εκπαίδευσης, όπως το πρόγραμμα ΔΡΑΣΕ για το οποίο πριμοδοτούνται με επιπλέον μοριοδότηση, (γ) άλλα προγράμματα ενίσχυσης της δημόσιας εκπαίδευσης όπως το προαιρετικό ολοήμερο και το θερινό σχολείο, (δ) προγράμματα των Κρατικών Ινστιτούτων Επιμόρφωσης, ειδικά για τη διδασκαλία της ελληνικής ως δεύτερης γλώσσας. Απόφοιτοι/ες του προγράμματος εργοδοτούνται επίσης σε Μη Κυβερνητικές οργανώσεις (ΜΚΟ) και φορείς των οποίων η δράση ξεπερνά τα όρια της γλωσσικής σχολικής εκπαίδευσης και εστιάζει σε ευρύτερες πρακτικές γραμματισμού και λόγου. Επίσης δύνανται να εργοδοτηθούν σε οργανισμούς και ερευνητικά κέντρα για τον σχεδιασμό και υλοποίηση σχετικών προγραμμάτων. Τέλος, αξίζει να τονιστεί ότι σημαντικός αριθμός αποφοίτων του προγράμματος έχουν επιτύχει στις εξετάσεις διορισίμων και έχουν διοριστεί σε δημόσια σχολεία, ενώ παράλληλα η κατοχή του μεταπτυχιακού τίτλου εξασφαλίζει και σημαντική μοριοδότηση για τον κατάλογο διοριστέων.

Δίδακτρα

Για πληροφορίες σχετικά με το κόστος συμμετοχής επικοινωνήστε με το φορέα εκπαίδευσης

Φόρμα Εκδήλωσης Ενδιαφέροντος

Τα στοιχεία σας αποστέλλονται απευθείας στην εταιρία που διοργανώνει το πρόγραμμα εκπαίδευσης.