Προφίλ του Προγράμματος Σπουδών
Β) Κατεύθυνση «Περιβαλλοντική Εκπαίδευση/Εκπαίδευση για την Αειφορία»
Το πρόγραμμα έχει ως στόχο να δώσει την ευκαιρία στους φοιτητές να αναπτύξουν τις γνώσεις και τις δεξιότητες για τη συστηματική μελέτη της ΠΕ/ΕΑ σε επιστημονική βάση. Επιπλέον, το πρόγραμμα στοχεύει να αναπτύξει την ικανότητα των φοιτητών να αναστοχάζονται κριτικά για την αειφορία και την εκπαίδευση και να ενισχύσει τις ικανότητές τους να αναπτύσσουν, να σχεδιάζουν και να αξιολογούν εκπαιδευτικές παρεμβάσεις που μπορούν να συμβάλλουν στην αειφόρο ανάπτυξη. Παράλληλα προσεγγίζονται από διαφορετικές θεωρητικές αφετηρίες θέματα όπως η εφαρμογή διαφόρων θεωριών μάθησης στης ΠΕ/ΕΑ, η τυπικές και μη-τυπικές μορφές ΠΕ/ΕΑ και οι ευκαιρίες και προκλήσεις για την εκπαιδευτική πρακτική σε σχέση με την ΠΕ/ΕΑ
Νέοι και έμπειροι εκπαιδευτές της Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης, συμπεριλαμβανομένων εκπαιδευτικών σε σχολεία, εμψυχωτών, διαχειριστών σε προστατευόμενες περιοχές, εκπαιδευτών σε ζωολογικούς ή βοτανικούς κήπους, θα αποκτήσουν δεξιότητες βασικής και εφαρμοσμένης έρευνας, σχεδιασμού και ανάπτυξης αναλυτικού προγράμματος και αξιολόγησης και μεταρρύθμισης της εκπαιδευτικής πολιτικής. Παράλληλα, θα αποκτήσουν δεξιότητες για κριτική ανάλυση των τάσεων της ΠΕ/ΕΑ. Τέλος, το πρόγραμμα υποστηρίζει τη συνεχή επαγγελματική ανάπτυξη των εν ενεργεία εκπαιδευτικών.
Βασικά Μαθησιακά Αποτελέσματα
Με την ολοκλήρωση του προγράμματος, οι φοιτητές αναμένεται να:
-
γνωρίζουν τις βασικές αρχές και προσεγγίσεις για την ΠΕ/ΕΑ, καθώς και για τις περιβαλλοντικές δράσεις στα σχολεία αλλά και σε μη τυπικά περιβάλλοντα μάθησης.
-
αναλύουν κριτικά διαφορετικές απόψεις στις επιστήμες της αγωγής με γνώμονα την αειφόρο ανάπτυξη.
-
εφαρμόζουν επιστημονική προσέγγιση σε σχέση με θεωρητικές, πρακτικές και πολιτικές πτυχές της ΠΕ/ΕΑ.
-
εφαρμόζουν βασισμένες στην έρευνα γνώσεις για να αρχίσουν νέα ή να ενισχύσουν τα υπάρχοντα προγράμματα της ΠΕ/ΕΑ.
-
αναπτύξουν δεξιότητες για τον σχεδιασμό και τη διεξαγωγή έρευνας στην ΠΕ/ΕΑ.
-
έρθουν σε επαφή με μια ποικιλία ποιοτικών ή/και ποσοτικών ερευνητικών μεθόδων και να αποκτήσουν εμπειρία στην εφαρμογή των προαναφερόμενων μεθόδων προκειμένου να συλλέξουν και να αναλύσουν δεδομένα για να απαντήσουν ερευνητικά ερωτήματα που αφορούν στην ΠΕ/ΕΑ.
-
εφαρμόζουν συστηματικά τα διαθέσιμα ερευνητικά δεδομένα, συνυπολογίζοντας τις ανάγκες και τους περιορισμούς του εκπαιδευτικού συστήματος, και να αναπτύσσουν λεπτομερείς εισηγήσεις για εκπαιδευτικές μεταρρυθμίσεις, με στόχο τη συνεχή βελτίωση της αποτελεσματικότητας της μαθησιακής διαδικασίας.