Προϋποθέσεις Εγγραφής
Οι διαθέσιμες θέσεις προκηρύσσονται από τη Σχολή Μεταπτυχιακών Σπουδών. Κατά την προκήρυξη, αναφέρονται τα κριτήρια εισδοχής και τα απαιτούμενα έγγραφα που πρέπει να επισυναφτούν με την αίτηση όπως:
Τα Τμήματα δύνανται επίσης να θέσουν επιπρόσθετα κριτήρια και δείκτες ποιότητας όπως: (α) αριθμό δημοσιεύσεων φοιτητών σε επιστημονικά περιοδικά, (β) συμμετοχή φοιτητών σε σεμινάρια, συμπόσια, ερευνητικά προγράμματα, (γ) παρουσιάσεις φοιτητών σε συνέδρια, (δ) γνώση ξένων γλωσσών, (ε) επαγγελματικές εμπειρίες, κλπ.
Περιγραφή
Προφίλ του Προγράμματος Σπουδών Η ανάπτυξη της Νηπιοσχολικής Αγωγής ως αυτόνομο πρόγραμμα ανταποκρίνεται σε μια επιστημονική, παιδαγωγική και κοινωνική ανάγκη. Το πεδίο της νηπιοσχολικής αγωγής, ως η βάση της μελλοντικής εκπαίδευσης των παιδιών, είναι αναγκαίο να υποστηριχθεί από τη σύγχρονη έρευνα και θεωρία για τα παιδιά, τη μάθηση και την ανάπτυξη και να υποστηρίξει επαγγελματίες, ερευνητές και υπεύθυνους χάραξης πολιτικής ώστε να εφαρμόζουν σύγχρονες παιδαγωγικές. Μέσα από την προσφορά ενός ποικίλου εύρους μαθημάτων οι απόφοιτοι θα αναπτύξουν εμπεριστατωμένη κατανόηση για το συγκεκριμένο γνωστικό πεδίο και για τις ανάγκες των παιδιών. Υπάρχει η ανάγκη για τους εκπαιδευτικούς στην προσχολική βαθμίδα και όλους όσους εμπλέκονται στην εκπαίδευση και ανάπτυξη των μικρών παιδιών σε άλλα περιβάλλοντα, να αποκτήσουν ενημερωμένη γνώση για τις σύγχρονες τάσεις της νηπιοσχολικής εκπαίδευσης και ερευνητικές δεξιότητες. Το πρόγραμμα φιλοδοξεί να ενισχύσει την ανάπτυξη των εκπαιδευτικών-ερευνητών-υπεύθυνων ανάπτυξης προγραμμάτων που εξειδικεύονται στην προσχολική εκπαίδευση ώστε να είναι κατάλληλα καταρτισμένοι με γνώσεις για τις παιδαγωγικές στη νηπιοσχολική αγωγή (εκπαίδευση, κοινωνιολογία, ανθρωπολογία, ψυχολογία) και ερευνητική μεθοδολογία. Μέσα από την εις βάθος κατανόηση του γνωστικού πεδίου της νηπιοσχολικής αγωγής και την απόκτηση ερευνητικών δεξιοτήτων οι απόφοιτοι θα χρησιμοποιήσουν την απαιτούμενη τεκμηρίωση για τη συνέχιση της ποιοτικής αναβάθμισης της προσχολικής εκπαίδευσης. Ο γενικός σκοπός του προγράμματος είναι να παρέχει ολοκληρωμένη εκπαίδευση σε εκπαιδευτικούς-ερευνητές σε ό,τι αφορά την επιστημολογία της νηπιοσχολικής αγωγής. Οι συμμετέχοντες του προγράμματος θα αποκτήσουν δεξιότητες στη βασική και εφαρμοσμένη έρευνα, στο σχεδιασμό και ανάπτυξη αναλυτικών προγραμμάτων της προσχολικής περιόδου, στην αξιολόγηση και μεταρρύθμιση εκπαιδευτικής πολιτικής, και για την κριτική ανάλυση σύγχρονων τάσεων και ευρημάτων σχετικών με τη νηπιοσχολική αγωγή.
Βασικά Μαθησιακά Αποτελέσματα Με την επιτυχή συμπλήρωση του προγράμματος Επιστήμες της Αγωγής με κατεύθυνση Νηπιοσχολική Αγωγή, αναμένεται ότι οι φοιτητές/τριες:
Πληροφορίες
Επαγγελματικά Προφίλ Αποφοίτων Οι απόφοιτοι του προγράμματος «Νηπιοσχολική Αγωγή» αναμένεται αρχικά να αναπτύξουν μια στάση για την παιδαγωγική της προσχολικής ηλικίας και θεωρητικό υπόβαθρο. Επιπλέον, θα αναπτύξουν ερευνητικές δεξιότητες, γνώσεις στρατηγικών για την αξιολόγηση, την κριτική ανάλυση και τη μεταρρύθμιση της εκπαιδευτικής πολιτικής στη νηπιοσχολική περίοδο. Αναμένεται επίσης ότι θα αποκτήσουν δεξιότητες σχετικές με την εκπαιδευτική έρευνα, την ανάπτυξη εκπαιδευτικού υλικού και τη χρήση καινοτόμων μεθοδολογιών κατάλληλων για την ανάπτυξη και τη μάθηση στη νηπιοσχολική περίοδο. Επιπρόσθετα, οι απόφοιτοί μας, πέρα από την ικανότητά τους να εφαρμόζουν τις γνώσεις που θα οικοδομήσουν στο σχολείο, δημόσιο ή ιδιωτικό, θα είναι ικανοί να αναπτύσσουν καινοτόμα εξωσχολικά προγράμματα για την εκπαίδευση των μικρών παιδιών (π.χ. ειδικά προγράμματα για νεαρούς μαθητές σε ένα μουσείο τεχνών). Δεδομένης της πιο πάνω κατάρτισης/επιμόρφωσης που αποκτά ένας/μία άνεργος εκπαιδευτικός μέσα από το πρόγραμμα μας, οι πιθανότητες εργοδότησης του/της στον ιδιωτικό τομέα αυξάνονται κατακόρυφα. Ήδη, πολλοί από τους αποφοίτους μας έχουν εργοδοτηθεί από τα περισσότερα ιδιωτικά σχολεία της Κύπρου. Ως προς την εργοδότηση κάποιου απόφοιτου μας στο δημόσιο να σημειωθεί ότι, παρόλο που η πρόσληψη του/της γίνεται μέσω του καταλόγου διοριστέων ή των εξετάσεων των διορισίμων, μοριοδοτούνται, με αποτέλεσμα να προηγούνται άλλων εκπαιδευτικών που δεν κατέχουν μεταπτυχιακό τίτλο και να διορίζονται ενωρίτερα. Στην περίπτωση των εν υπηρεσία εκπαιδευτικών, ο μεταπτυχιακός μας τίτλος τους προσφέρει προβάδισμα ως προς την προαγωγή τους.
Δίδακτρα
Φόρμα Εκδήλωσης Ενδιαφέροντος