Το πρόγραμμα έχει σχεδιαστεί με βάσει τα εκπαιδευτικά κριτήρια του American School Counselor Association (ASCA, 2003) και αποβλέπει στην εκπαίδευση των φοιτητών/τριών στη σχολική συμβουλευτική και καθοδήγηση μέσα από μια αναπτυξιακή προσέγγιση στην εκπαίδευσή τους. Σκοπός είναι η στελέχωση των σχολείων με εκπαιδευτικούς που να μπορούν να λειτουργήσουν ως σύμβουλοι (με την έννοια που έχει ο αγγλικός όρος school counselor) των μαθητών/τριών, σε προσωπικά, οικογενειακά, κοινωνικά, εκπαιδευτικά και επαγγελματικά θέματα που τους απασχολούν. Το πρόγραμμα προετοιμάζει τους φοιτητές να εργαστούν ως επαγγελματίες Σύμβουλοι σε Δημόσια και Ιδιωτικά σχολεία.
Στο 1ο έτος οι φοιτητές διδάσκονται μαθήματα ψυχολογίας, παιδαγωγικής και επαγγελματικού προσανατολισμού, ώστε να είναι σε θέση να κατανοούν βασικές θεωρίες συμβουλευτικής και δεοντολογίας, παιδαγωγικές πρακτικές που συνάδουν με το ρόλο του Συμβούλου, καθώς και βασικές θεωρίες και τεχνικές επαγγελματικού προσανατολισμού. Σκοπός είναι, μέσα από τη θεωρητική τους κατάρτιση, να μπορούν με το πέρας του προγράμματος να χρησιμοποιούν τις γνώσεις αυτές στο να υποστηρίζουν αποτελεσματικά τον συμβουλευόμενο κατά τη διάρκεια της διαδικασίας επαγγελματικής συμβουλευτικής, αλλά και να οργανώνουν διαδικασίες πρόληψης, ανίχνευσης και βραχύχρονης στήριξης σε μαθητές/τριες, οι οποίοι μπορεί να αντιμετωπίζουν συναισθηματικές, μαθησιακές ή/και κοινωνικής φύσεως δυσκολίες.
Στο 2ο έτος δίνεται έμφαση στην επαγγελματική τους κατάρτιση, όπου οι φοιτητές/τριες, πραγματοποιούν πρακτική άσκηση σε σχολεία Μέσης Εκπαίδευσης (α’ Εξάμηνο σε Γυμνάσιο και β’ Εξάμηνο σε Λύκειο) διάρκειας 500 ωρών, όπως καθορίζεται από τις βέλτιστες πρακτικές (ASCA, 2003). Για την άρτια επαγγελματική κατάρτιση των εκπαιδευόμενων, μέσα από την Πρακτική Άσκηση, επιδιώκεται αρχικά η παρατήρηση έμπειρων επαγγελματιών Συμβούλων και η σταδιακή ανάληψη καθηκόντων, πάντα υπό την καθοδήγηση των Συμβούλων στα σχολεία αλλά και των εποπτών του Πανεπιστημίου, με απώτερο στόχο την αυτόνομη άσκηση του επαγγέλματος του Συμβούλου. Όλοι οι φοιτητές παρακολουθούν επίσης τα υποχρεωτικά μαθήματα Πρακτική Άσκηση Ι & ΙΙ, στο πλαίσιο των οποίων πραγματοποιούνται ομαδικές και ατομικές εποπτείες στο χώρο του Πανεπιστημίου για διεύρυνση των εμπειριών τους.
Με την ολοκλήρωση της Πρακτικής Άσκησης στο 2ο έτος, οι φοιτητές αναμένεται να κατανοούν εις βάθος τις ευθύνες και τα καθήκοντα του Σχολικού Συμβούλου και να μπορούν να τα εφαρμόζουν αυτόνομα, να έχουν κατακτήσει δεξιότητες επαγγελματικού προσανατολισμού και λήψης ορθολογιστικών αποφάσεων που αφορούν τη μετέπειτα ακαδημαϊκή/επαγγελματική πορεία των συμβουλευόμενων και να μπορούν να αξιοποιούν αποτελεσματικά τις δεξιότητες που απέκτησαν μέσω της Πρακτικής Άσκησης, σε πραγματικές εργασιακές συνθήκες χωρίς επιπρόσθετη καθοδήγηση.