Μεταπτυχιακά: Ψυχολογία

Μάστερ στη Σχολική Ψυχολογία

Διοργανωτής:
Πανεπιστήμιο Κύπρου
ΛΕΥΚΩΣΙΑ
Ιανουάριος 2025, Σεπτέμβριος 2025
3 έτη
Master
Πλήρους
Ελληνικά

Προϋποθέσεις Εγγραφής

Οι διαθέσιμες θέσεις προκηρύσσονται από τη Σχολή Μεταπτυχιακών Σπουδών. Κατά την προκήρυξη, αναφέρονται τα κριτήρια εισδοχής και τα απαιτούμενα έγγραφα που πρέπει να επισυναφτούν με την αίτηση.

Οι προϋποθέσεις εισαγωγής φοιτητών στο μεταπτυχιακό πρόγραμμα Master στη Σχολική Ψυχολογία είναι οι ακόλουθες:

1) Πτυχίο στη Ψυχολογία από αναγνωρισμένο πανεπιστημιακό ίδρυμα.

2) Πολύ καλή γνώση της αγγλικής γλώσσας.

Επιπρόσθετα προσόντα που λαμβάνονται υπόψη στη διαδικασία εισαγωγής είναι τα ακόλουθα:

3) Προηγούμενη γνώση σε τομείς σχετικούς με τη Σχολική Ψυχολογία (π.χ. άλλο μεταπτυχιακό ή εργασία σχετική με την Εκπαιδευτική Ψυχολογία, τις Μαθησιακές Δυσκολίες, την Ψυχοπαθολογία Παιδιών και Εφήβων κ.α.).

4) Προηγούμενη σχετική εργασία ή εμπειρία με παιδιά, εφήβους ή/και το σχολικό πλαίσιο

5) Προσωπική ωριμότητα, ακαδημαϊκή εργασία, ή/και επαγγελματική ωριμότητα που καταδεικνύεται π.χ. μέσα από επιστημονικές δημοσιεύσεις, βραβεία, ή επαγγελματικούς τίτλους.

Στις περιπτώσεις όπου υποψήφιοι γίνονται δεκτοί αλλά δεν έχουν κάποιες βασικές απαιτούμενες γνώσεις δύναται να τους ζητηθεί να παρακολουθήσουν, επιπλέον του προγράμματος, συγκεκριμένα προπτυχιακά μαθήματα ώστε να ενισχυθεί η προσαρμογή τους στο πρόγραμμα.

Διαδικασία εισδοχής στο πρόγραμμα:

Κάθε έτος, το Τμήμα Ψυχολογίας προκηρύσσει 10 θέσεις στο μεταπτυχιακό πρόγραμμα Master στη Σχολική Ψυχολογία με έναρξη τον μήνα Σεπτέμβριο. Η συμπληρωμένη αίτηση, η οποία υποβάλεται ηλεκτρονικά, περιλαμβάνει τα ακόλουθα:

1. Ηλεκτρονικό έντυπο αίτησης

2. Βιογραφικό σημείωμα

3. Αντίγραφα τίτλων σπουδών

4. Δελτίο αναλυτικής βαθμολογίας

5. Σύντομη δήλωση στόχων και ενδιαφερόντων

6. (Τουλάχιστον) Δύο συστατικές επιστολές από ακαδημαϊκούς

7. Πιστοποιητικά επάρκειας γνώσης της Αγγλικής Γλώσσας

Περιγραφή

Το Μεταπτυχιακό Πρόγραμμα Σχολικής Ψυχολογίας (ΜΠΣΨ) είναι τριετούς διάρκειας και αποτελείται από 180 Πιστωτικές Μονάδες (ECTS). Περιλαμβάνει εποπτευόμενη Κλινική Άσκηση (60 Πιστωτικές μονάδες, διάρκειας 1500 ωρών). Το πρόγραμμα σπουδών δημιουργήθηκε βάσει των σύγχρονων τάσεων στην εκπαίδευση επαγγελματιών ψυχολόγων και των απαιτήσεων του επαγγέλματος του Σχολικού Ψυχολόγου και είναι πιστοποιημένο από τον Φορέα Διασφάλισης και Πιστοποίησης της Ποιότητας της Ανώτερης Εκπαίδευσης (ΔΙΠΑΕ). Επιπρόσθετα, το πρόγραμμα σπουδών διασφαλίζει ότι οι απόφοιτοί του μπορούν να διεκδικήσουν άδεια άσκησης επαγγέλματος ψυχολόγου στην Κύπρο σύμφωνα με τον Περί Επαγγελματιών Ψυχολόγων Νόμο και στην Ευρώπη σύμφωνα με την εκδοθείσα Ευρωπαϊκή Οδηγία. Επιτρέπει, ακόμη, συνέχιση των σπουδών σε διδακτορικό επίπεδο.

Το πρόγραμμα έχει δημιουργηθεί πρωτίστως με βάση το πρότυπο εκπαίδευσης του επαγγελματία Σχολικού Ψυχολόγου. Κατ' επέκταση, δίνει έμφαση στην ανάπτυξη επαγγελματικών δεξιοτήτων για την άσκηση του επαγγέλματος, ενώ ταυτόχρονα επιχειρεί να προσφέρει στον μεταπτυχιακό φοιτητή ευρύτερη θεωρητική και ερευνητική γνώση. Το πρόγραμμα κατά τον πρώτο χρόνο, επιδιώκει να προσφέρει στον φοιτητή το αναγκαίο θεωρητικό και μεθοδολογικό υπόβαθρο ψυχολογικής γνώσης πάνω στο οποίο θα δομήσει, κατά τον δεύτερο χρόνο, τις εξειδικευμένες δεξιότητες ψυχολογικής αξιολόγησης και παρέμβασης. Επίσης, κατά τη διάρκεια των δυο πρώτων χρόνων, το πρόγραμμα προσφέρει στον φοιτητή περαιτέρω ερευνητικές γνώσεις και δεξιότητες μέσω της ολοκλήρωσης μεταπτυχιακής διατριβής, οι οποίες δίνουν την απαιτούμενη βάση για διεξαγωγή έρευνας είτε ως επαγγελματίας Σχολικός Ψυχολόγος σε επαγγελματική δομή ή σε μετέπειτα διδακτορικό επίπεδο. Κατά τον τρίτο χρόνο, ο φοιτητής καλείται αποκλειστικά να παρακολουθήσει την κλινική άσκηση, συνδυασμένη με κλινικά σεμινάρια.

Ο Σχολικός Ψυχολόγος πρέπει να πληροί τα απαιτούμενα προσόντα (ακαδημαϊκά και κλινικά) για να μπορεί να εγγραφεί στο μητρώο των Επαγγελματιών Ψυχολόγων Κύπρου. Συγκεκριμένα, στο εφαρμοσμένο πρόγραμμα της Σχολικής Ψυχολογίας απαιτείται η απόκτηση εξειδικευμένων δεξιοτήτων και γνώσεων, οι οποίες επιτρέπουν την αξιολόγηση, πρόληψη, και παρέμβαση ψυχολογικών προβλημάτων παιδιών και εφήβων και μαθησιακών δυσκολιών. Επιπλέον, στο πλαίσιο ενός εφαρμοσμένου προγράμματος αναμένεται ότι θα αποκτηθεί μεθοδολογική γνώση και ερευνητικές δεξιότητες, οι οποίες θα επιτρέπουν στον απόφοιτο να αξιολογεί προγράμματα πρόληψης και παρέμβασης στα πλαίσια της επαγγελματικής του απασχόλησης. Τέλος, αναπόσπαστο μέρος της εκπαίδευσης του Σχολικού Ψυχολόγου είναι η σταδιακή ανάπτυξη επαγγελματικών δεξιοτήτων δια μέσου της εποπτευόμενης κλινικής άσκησης, γι' αυτό και απαιτείται ο φοιτητής να συμπληρώσει τουλάχιστον 1500 ώρες εποπτευόμενης κλινικής άσκησης σε κατάλληλους επαγγελματικούς χώρους πριν την αποφοίτησή του. Για όλους τους παραπάνω λόγους, το πρόγραμμα Σχολικής Ψυχολογίας έχει ελάχιστη διάρκεια πλήρους φοίτησης τριών ετών.

Βασικά Μαθησιακά Αποτελέσματα
Το πρόγραμμα στοχεύει να βοηθήσει τους φοιτητές να αποκτήσουν εξειδικευμένη γνώση και δεξιότητες αναλαμβάνοντας σταδιακά ρόλους που σχετίζονται με την άσκηση του Επαγγέλματος του Σχολικού Ψυχολόγου σύμφωνα με τα εκπαιδευτικά κριτήρια του International School Psychology Association ISPA (http://www.ispaweb.org/wp- content/uploads/2017/08/Microsoft-Word-STANDARDS-August-2017-cx.-1.pdf) και άλλα διεθνή πρότυπα εκπαίδευσης (π.χ. EuroPsy). Οι εξειδικευμένες αυτές γνώσεις βασίζονται στις θεωρίες και εμπειρικά δεδομένα της ψυχολογίας που περιλαμβάνουν κατανόηση της τυπικής ανάπτυξης, νόησης και κοινωνικής συμπεριφοράς, και τα οποία αποτελούν το υπόβαθρο της θεωρητικής και πρακτικής κατάρτισης στην αξιολόγηση και
παρέμβαση με μη τυπικούς πληθυσμούς στο σχολικό πλαίσιο.

Πληροφορίες

Επαγγελματικά Προφίλ Αποφοίτων
Με βάση έρευνα αποφοίτων του προγράμματος που διεξήγαγε το Κέντρο Πανεπιστημιακών Ερευνών Πεδίου του ΠΚ, περίπου 97% εργοδοτούνται, με το 93% να δηλώνει ότι η εργασία του συνάδει άμεσα ή έμμεσα με το μεταπτυχιακό του στη Σχολική Ψυχολογία. Μεγάλο ποσοστό των αποφοίτων έχει απορροφηθεί από την κρατική Υπηρεσία Εκπαιδευτικής Ψυχολογίας μέσα από το σχετικό κατάλογο διοριστέων που διατηρεί. Άλλοι απόφοιτοι του προγράμματος εργοδοτούνται με συμβόλαια σε άλλες Κυβερνητικές Υπηρεσίες, όπως την Υπηρεσία Αποκατάστασης Αναπήρων, την Ομάδα Άμεσης Παρέμβασης του Υπουργείου Παιδείας, το γραφείο της Επιτρόπου Προστασίας των Δικαιωμάτων του Παιδιού ή Μη Κυβερνητικούς Οργανισμούς ως ψυχολόγοι, όπως τον Σύνδεσμο Δυσλεξίας Κύπρου, Οργανισμό Νεολαίας, το Hope for Children ή σε Ιδιωτικά και Δημόσια Πανεπιστήμια ως μέλη ΔΕΠ, λειτουργοί φοιτητικής μέριμνας, ψυχολόγοι στα Πανεπιστημιακά Συμβουλευτικά Κέντρα, Ειδικοί Επιστήμονες, ή συντονιστές πρακτικής άσκησης σε αντίστοιχα προγράμματα εφαρμοσμένης ψυχολογίας. Ένας σημαντικός αριθμός εργάζονται σε ιδιωτικά γραφεία ή σε συνεργασία με παιδοψυχιάτρους ως Σχολικοί Ψυχολόγοι, ενώ ένας άλλος αριθμός εργοδοτούνται ως Επιστημονικοί Συνεργάτες σε ερευνητικά προγράμματα ή βρίσκονται σε Διδακτορικά Προγράμματα σπουδών, όπως αυτά του Τμήματος Ψυχολογίας του Πανεπιστημίου Κύπρου. Επίσης απόφοιτος του προγράμματος έχει εξασφαλίσει άδεια Σχολικού Ψυχολόγου σε πολιτεία των ΗΠΑ όπου εργάζεται σε σχολικές δομές.

Δίδακτρα

Για πληροφορίες σχετικά με το κόστος συμμετοχής επικοινωνήστε με το φορέα εκπαίδευσης

Φόρμα Εκδήλωσης Ενδιαφέροντος

Τα στοιχεία σας αποστέλλονται απευθείας στην εταιρία που διοργανώνει το πρόγραμμα εκπαίδευσης.