Προφίλ του Προγράμματος Σπουδών
To Πρόγραμμα Μάστερ στις Επιστήμες της Αγωγής με Κατεύθυνση σε «Πολυπολιτισμικότητα, Μετανάστευση και Αποαποικιακή Εκπαίδευση» απευθύνεται σε εκπαιδευτικούς, καλλιτέχνες, διαχειριστές πολιτιστικών δράσεων και φορείς εκπαιδευτικής και κοινωνικής πολιτικής, τόσο σε δημόσιους όσο και σε μη κυβερνητικούς οργανισμούς. Παρέχει εννοιολογικά, παιδαγωγικά και ερευνητικά εργαλεία που χρειάζονται για τη θεωρητική διερεύνηση θεμάτων όπως η ηθική της φιλοξενίας, οι πολιτικές αναγνώρισης και αναδιανομής, διαφοράς και ταυτότητας, η ξενοφοβία, ο ρατσισμός, η μετοικεσία, η αποικιακή και μεταποικιακή κατάσταση, η ηγεμονία και οι διασταυρούμενες ανισότητες φύλου, φυλής, εθνότητας, σεξουαλικότητας κλπ. Ο θεωρητικός και μεθοδολογικός συνδυασμός κριτικής θεωρίας φυλής, μεταποικιακής κριτικής και κουήρ θεωρίας συνεισφέρει στην απεμπλοκή από ιζηματοποιημένες έννοιες εξελικτισμού κι εκπολιτισμού όπως επίσης από φυλετικές ορθολογικότητες που συχνά επαναφέρουν και εκλογικεύουν τον φυλετισμό μέσα σε και μέσα από βιοπολιτικά προγράμματα και πολιτικές κινδύνου και ασφαλειοποίησης. Ο συνδυασμός, επίσης, θεωρητικής, ερευνητικής και παιδαγωγικής κατάρτισης αποσκοπεί στην πολύπλευρη ανάπτυξη των φοιτητών/τριών έτσι που να μπορούν να παρεμβαίνουν τόσο σε επίπεδο δημόσιου λόγου και πλαισιώσεων πολιτικών, όσο και στην ανάπτυξη πολυπολιτισμικών περιβαλλόντων μάθησης και πολιτιστικής παραγωγής, και στην προώθηση πολιτικής δικαιοσύνης και επαναδιεκδίκησης καθολικής νοηματοδότησης και εφαρμογής των ανθρωπίνων δικαιωμάτων.
Βασικά Μαθησιακά Αποτελέσματα
Με την επιτυχή συμπλήρωση του προγράμματος Επιστήμες της Αγωγής με κατεύθυνση Πολυπολιτισμικότητα, Μετανάστευση και Αποαποικιακή Εκπαίδευση, αναμένεται ότι:
Οι απόφοιτοι θα αποκτήσουν γνώσεις για θεωρίες μετανάστευσης, θεωρίες και μοντέλα διαπολιτισμικής εκπαίδευσης, θεωρίες ηγεμονίας και κυριαρχίας και θα μπορούν να αναπτύσσουν συμπεριληπτικά προγράμματα και περιβάλλοντα. Ειδικά η διερεύνηση του τρόπου διασταύρωσης του φύλου και της σεξουαλικότητας με εθνοτικές και άλλες μορφές καταπίεσης, ανισότητας και περιθωριοποίησης, τόσο σε δομικό επίπεδο όσο και σε επίπεδο λογοθετικής πλαισίωσης και εφαρμογής πολιτικών, καθιστά τους απόφοιτους της Κατεύθυνσης ικανούς να κατανοήσουν τον τρόπο λειτουργίας του αποκλεισμού και να παρέμβουν με στόχο την συμπερίληψη και τη δικαιοσύνη. Η απόκτηση στάσεων και αντιλήψεων δεκτικών στη διαφορά και τη διαφορετικότητα και ευαισθητοποιημένων στις συνέχειες, ασυνέχειες και μετασχηματισμούς του φυλετισμού, καθιστούν τους/τις απόφοιτους ικανούς/ές να παρέμβουν--ερευνητικά παιδαγωγικά και πολιτικά--σε περιόδους κρίσης, να αποτελέσουν ανάχωμα, μέσα στα σχολεία τους και σε άλλους θεσμούς που υπηρετούν, έναντι σε τάσεις νεοναζισμού και αποκλεισμού. Τέλος, η δημιουργία μιας κρίσιμης μάζας εκπαιδευτικών και φορέων πολιτικής που να αντιλαμβάνονται την πολιτισμικά οσμωτική φύση της κουλτούρας, τη διαλεκτική φύση της ταυτότητας και τις προκλήσεις της ηθική της ετερότητας, προωθεί τη στήριξη των δημοκρατικών θεσμών της κοινωνίας και του σχολείου και δημιουργεί συνθήκες ανανέωσης του κοσμοπολιτισμού, του δήμου και της δημιουργικής παραγωγής.